Przejdź do głównej zawartości

Warsztaty dla rodziców

POCZĄTEK 22 MARCA 2014 GODZ. 15:30

Warsztaty Umiejętności Wychowawczych  
"Być bliżej siebie i swojego dziecka"

Zapraszamy na cykl warsztatów skutecznego wychowania, który jest  programową propozycją Instytutu Rozwoju Rodziców. Cykl obejmuje 8 tematów, które będziemy realizować podczas sobotnich spotkań, odbywających się 2 razy w miesiącu w Centrum Rodzinki.

Warsztaty są szansą zdobycia fachowej wiedzy z zakresu komunikacji i tworzenia porozumienia z dziećmi. Wiedzy, potrzebnej do zbudowania i utrzymania dobrego związku z dzieckiem, niezależnie od okoliczności i towarzyszących temu trudności. 

To niepowtarzalna okazja poznania metod, którymi posługują się zawodowi doradcy, terapeuci i uznani psycholodzy - których do niedawna nikt nie uczył rodziców.

Ty decydujesz, czy chcesz świadomie budować kompletny system wychowania,
który pozwoli Ci zajrzeć w głąb siebie, poznać bliżej swoje dziecko, obywać się bez przemocy i manipulacji.

WAŻNE:
  • Będziesz wiedział, co dzieje się w relacji rodzic - dziecko na każdym etapie jego rozwoju.
  • Będziesz umiał rozmawiać z dzieckiem o tym, co myśli i czuje.  
  • Będziesz wiedział, jak radzić sobie ze złością u dziecka, buntem, agresją, oporem, kłamstwem, brakiem twórczej siły, etc.
  • Nabędziesz swobodę wyrażania emocji bez naruszania więzi rodzinnych. 
  • Nabędziesz wiedzę i umiejętności komunikacyjne: m.in. wyrażanie akceptacji, mówienie o własnych emocjach, umiejętne słuchanie - by dzieci czuły się rozumiane.
  • W przyszłości unikniesz konfliktu pokoleń.
  • Posiądziesz wzajemne zaufanie i szacunek.
  • Będziesz dumny z siebie i ze swoich dzieci.
To 8 spotkań w formie praktycznych warsztatów bogatych w ciekawe ćwiczenia i scenki, które skłaniają do refleksji i pozwalają poczuć i zrozumieć temat zajęć. Teoria jest podana w prosty, przystępny sposób oparty na przykładach z życia.

Co jeszcze?

- Poznasz innych rodziców, którzy mają podobne problemy
- Wzbogacisz się wymieniając doświadczeniami
- Będziesz mieć okazję do zabawy i zajrzenia w głąb siebie
- Poznasz swoje mocne i słabe strony w relacji z dzieckiem
- Staniesz się lepszym rodzicem
- Będziesz mieć możliwość konsultacji z ekspertem
 
TEMATY:
1. Akceptacja i Empatia
2. Umiejętne słuchanie  
3. Rozpoznawanie uczuć 
4. Komunikowanie uczuć i stawianie granic 
5. Jak mówić, by być słuchanym 
6. Zachęcanie dziecka do współpracy i samodzielności
7. Rozwiązywanie konfliktów między rodzicami i dzieckiem
8. Kary a dyscyplina


Jak zwykle na miejscu będzie opieka dla dzieci oraz kawa, herbata i przepyszne ciasto!


Warsztaty prowadzi: Barbara Dziobek - pedagog, rodzic, mentor&coach, 
autorka artykułów dla rodziców, scenariuszy warsztatów, specjalista od relacji między rodzicami i dziećmi. Założycielka Instytutu Rozwoju Rodziców... Więcej

Terminy: początek 22 marca 2014, godz. 15:30 - 18:30 
(29.03; 12 i 26.04; 10 i 24.05; 7 i 21.06)
Miejsce: Centrum Rodzinki, ul. Wąchały 7 (boczna ul. Faustyny), 
Kraków – Łagiewniki, www.CentrumRodzinki.pl
Komfort: mała grupa, maksymalnie 10-12 osób
Cena: 55 złotych za warsztat od osoby, za całość 440 złotych 
Drugi rodzic 49 złotych za warsztat, za całość 392 złote

Za opiekę nad dzieckiem płatność na miejscu 5 złotych za godzinę.

Prześlij zgłoszenie na adres kontakt@wychowacdziecko.pl
Imię i Nazwisko, tytuł warsztatów, imiona i wiek dzieci do opieki
i załącz potwierdzenie wpłaty na konto:
96 1050 1445 1000 0022 3471 9819
Odbiorca: Barbara Dziobek
Tytułem: Małopolski Instytut Rozwoju Rodziców

Zapraszamy! - Barbara Dziobek i Centrum Rodzinki

Opinie na temat mojej pracy i wcześniejszych warsztatów
  możesz znaleźć tutaj: WARSZTATY

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Na jakim stopniu drabiny gniewu jesteś?

Dr Ross Campbell w swojej książce "Sztuka akceptacji" opowiedział bardzo ciekawą historię, która być może ma miejsce w wielu domach: "Byłem kiedyś z wizytą u rodziny, w której ojciec miał ogromne poczucie humoru. Mówił coś bardzo zabawnego, ilekroć jego żona lub któreś z nastolatków poruszało trudny temat. W konsekwencji żadne z nich nie nauczyło się odpowiednio wyrażać swojego gniewu, lecz uciekali się do zachowań pasywno-agresywnych. Za każdym razem, gdy chłopiec był sfrustrowany lub znalazł się w sytuacji wywołującej gniew, skarżył się na silny ból głowy. Dziewczynka zaś dawała upust swojemu gniewowi w inny sposób. Oferowała matce pomoc np. w kuchni lub przy sprzątaniu, ale wykonywała te obowiązki tak beznadziejnie, że matka miała z tego powodu jeszcze więcej pracy."

Pisząc o różnych umiejętnościach wychowawczych, często podkreślam jak ważny jest odpowiedni stosunek do złości i radzenie sobie z nią. Nie bez powodu, ponieważ doświadczenie pokazuje, że ma ona na na…

Jak zdobyć szacunek u dziecka?

W dzisiejszych czasach szacunek dziecka to towar deficytowy. Chyba najtrudniej o niego  i to z wielu powodów. Kiedy jeszcze znajdziemy się w szczególnie wrażliwym okresie dla dziecka, zapominamy co jest naszym celem. A tutaj atak złości u malucha. A może furia nastolatka. Zaczęło się od niewinnej sprzeczki, a skończyło na awanturze? Wokół wisi naelektryzowane powietrze, albo chmura pełna żalu? Dziecko jest obrażone i nie chce z Tobą rozmawiać? Gorzej, to Ty nie masz ochoty oglądać dziecka?

To trudna sytuacja. Co teraz?

Większość rodziców nabiera wody w usta albo obnosi się z gniewem. Nie popełniaj tego błędu. Twoim celem w tej sytuacji jest nauczyć dziecko jak radzić sobie ze złością, a to nie jest najlepszy przykład. Teraz przede wszystkim pokaż mu, że wiesz, co się z nim dzieje i postaraj się nazwać to, co czujesz i co czuje dziecko. Na dodatek naprawdę mu tym zaimponujesz i ten podziw może przełamać pierwsze lody.
- Czy nie powinienem go ukarać?
- Tak mu się upiecze?

Chciałabyś, żeby Ci…

Kiedy dziecko czuje się niekochane?

Jest dowiedzione, że na całe nasze życie najbardziej wpływa historia naszego dzieciństwa. Są wśród nas ludzie dorośli, którzy gdy się głębiej zaczną nad tym zastanawiać, dochodzą do wniosku, że nie czuli się kochanymi dziećmi. 
Co to znaczy być niekochanym dzieckiem? 
Takie dziecko nie czuje, że się je widzi i lubi takim, jakie jest. Ma poczucie, że trzeba pasować do oczekiwań rodziców i być takie, jak sobie rodzice wyobrażają, że być powinno. Inaczej mówiąc nie może być takie, jakie jest...